Obecnie większość konferencji odbywa się w dworkach lub ciekawych architektonicznie hotelach, a nie w specjalnych centrach biznesowych. Wynika to z tego, że obiekty takie posiadają atrakcyjną bazę noclegową oraz dysponują dodatkowymi atrakcjami w postaci SPA i restauracji. Nic dziwnego więc, że coraz więcej hoteli zleca projektowanie dodatkowych pomieszczeń konferencyjnych. Jakie wymagania musi spełniać taka profesjonalna sala?
Dzisiaj dla cztero – i pięciogwiazdkowych hoteli, posiadanie sali konferencyjnej stało się normą. Wymagają tego klienci biznesowi, wybierający obiekt pod kątem jego możliwości zarówno rekreacyjnych, jak i sesyjnych. Wystarczy wpisać w Google: sale konferencyjne Lublin, żeby zobaczyć, jak bogatą ofertę konferencyjną posiadają tutejsze dworki, jak np. Dworek Arkadia. Tego rodzaju sale konferencyjne muszą spełniać pewne podstawowe standardy, które zapewnią odpowiedni przebieg wydarzenia.
Wymagania akustyczne
Najważniejszy jest dobry przekaz słowny i wizualny w trakcie spotkania. Potrzebne są zatem optymalne warunku pogłosowe dzięki odpowiedniemu dobraniu i rozmieszczeniu materiałów dźwiękochłonnych oraz odbijających dźwięk. Oznacza to, że czas pogłosu w takich salach powinien wynosić od 0,6 do 0,8 sekundy. W przypadku wyższego wskaźnika pojawi pogłos zakłócający sprawną komunikację. Równie ważne jest odizolowanie pomieszczenia od hałasów z zewnątrz, dlatego ściany sali konferencyjnej powinny posiadać izolacyjność akustyczną od 40 do 45 dB.
Oświetlenie
Rozwiązania oświetleniowe powinny sprzyjać atmosferze spotkań oraz ułatwiać koncentrację przy słuchaniu wykładu. Oznacza to, że oświetlenie powinno być wielofunkcyjne, z możliwością indywidualnego dostosowania go do zmiennych wymagań klienta. Po dłuższym przebywaniu w takiej sali oczy nie powinny odczuwać zmęczenia, dlatego dobrze jeśli obiekt używa rozwiązań energooszczędnych i minimalizujących obciążenia termiczne w wiązce światła.